Friday, April 17, 2015

امنیتی برای غارتگران طبیعت باقی نمی ماند


8 اسفند 93


ديروز خط تماس مستقيم ١٥٤٠ سازمان حفاظت محيط زيست با حضور رسانه هاي جمعي افتتاح شد. با توجه به اهميت ارتباط دو طرفه با مردم و اطلاع رساني آگاهانه در خصوص تخلفات و مخاطرات زيست محيطي، اين خط پس از ماه ها تنظيمات مخبراتي و اينترنتي آماده پاسخگويي شد. آنجا توضيح دادم كه ما هم اكنون از طریق اخبار و اطلاعات ارايه شده توسط مردم از طريق شبكه هاي مجازي و اجتماعي مانند همين صفحه اقدام می کنیم و مردم در كشف تخلفات به ما كمك هاي زيادي مي كنند. ولي بايد ارتباط را متنوع و گسترده كنيم تا مشخص شود كه مردم خود نگهبان طبيعت ايران هستند. اين افتتاح قرار بود چند ماه قبل انجام شود ولي چون مشخص شد ايرادات فني دارد، تا ديروز به تاخير افتد تا كار تكميل شده و درست تحويل مردم دهيم.

از طرفي هم بازرسي سازمان، ماه گذشته به طور محرمانه مرا در جريان كشف شبكه بزرگ قاچاق حيات وحش قرار داد. پس از مدت ها تعقيب و تلاش هاي پر مخاطره به همراه اداره آگاهي و نيروي انتظامي يكي از بزرگترين شبكه هاي قاچاق، فروش و صادرات اجزاي حيات وحش كشف و طي هفته هاي قبل متلاشي شد و متخلفان با همكاري قوه قضايه دستگير شدند.
قاچاق حيات وحش متاسفانه در دنيا بسيار گسترده شده و شبكه هاي زيادي به اين تجارت كثيف مبادرت مي ورزند. خوشحالم كه با همت مسؤلين اين بخش ها در سازمان و دستگاه هاي مختلف توانستيم گامي در جهت مقابله با اين تخلف برداريم كه البته مانند مقابله با زمين خواري ادامه دار است. متخلفين بدانند سازمان حفاظت محيط زيست با شكار غير مجاز و قاچاق حيات وحش با قدرت برخورد خواهد كرد و امنيتي براي غارتگران طبيعت باقي نمي ماند. محيط بانان، بازرسان و همكاران نيروي انتظامي در مقابل هيچ تهديد و تطميع كوتاه نيامده و مقتدرانه از حقوق طبيعت ايران دفاع مي كنند.


No comments:

Post a Comment