Friday, January 30, 2015

مدیران و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست در عسلویه

معاون آموزش و پژوهش، معاون محیط زیست انسانی و مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین مدیران کل محیط ز یست استان بوشهر و هرمزگان روز جمعه 28 آذر ماه از تاسیسات عسلویه بازدید کردند و پای صحبت گروههای مختلف مردم نشستند. 
حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مورد گزارش ارائه شده از پارک ملی دریایی نایبند گفت: احیای پارک ملی نایبند در دستور کار اداره کل محیط زیست بوشهر قرار گرفته و با حصارکشی مرز و محدوده این منطقه مشخص شده و در حال حاضر در حال احداث برجک دیدبانی هستیم.
دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نیز در جمع مردم منطقه از نقش و اهمیت سازمان های مردم نهاد در رابطه با حفاظت از محیط زیست سخن گفت و سیاست های این سازمان را در قبال صنایع آلاینده و احداث صنایع جدید تشریح کرد.
دکتر سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان هم گفت: این سازمان به دنبال حفظ حقوق مردم و طبیعت است و برای اینکار از ابزارهای مختلفی همچون ارزیابی زیستی استفاده می کند. وی ادامه داد: در خصوص پروژه های صنعت انرژی در این منطقه، بخشی دارای ارزیابی زیست محیطی بوده و بخش دیگر نیز در حال بررسی است تا بتوانیم بیشترین منفعت را به محیط زیست و جوامع محلی برسانیم.
متصدی به مردم منطقه اطمینان داد اجازه نخواهیم داد هیچ اقدام و یا صنعت ضد محیط زیستی مخل سلامت مردم انجام شود.
مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در جریان این بازدید، به سوالات حاضرین درباره خطوط انتقال نیرو، مسایل زیست محیطی منطقه و واحد های صنعتی منطقه پاسخ داد .
محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در جریان این بازدید به نقش و اهمیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد اشاره کرده و از آنان خواست تا مثل همیشه بازوی سازمان حفاظت محیط زیست باشند. 
نصوری رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس بیمارستان پارسیان عسلویه نیز در این باره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان از معاونین سازمان حفاظت محیط زیست برای بازدید از شهرستان پارسیان دعوت کرد که خوشبختانه با حضور خانم دکتر مظاهری، آقای دکتر متصدی و مهندس درویش به سوالات مطرح شده توسط سازمان های مردم نهاد و اهالی شهرستان و مسئولین منطقه پاسخ داده شد.
وی ادامه داد: مرکز شهرستان پارسیان با تاسیسات عسلویه 20 کیلومتر فاصله دارد و مسائل زیست محیطی عسلویه و آلایندگی آن در قسمت های دریایی، هوا و آب های زیرزمینی که مستقیما روی انسان ها و محیط تاثیر میگذارد از نگرانی های مردم منطقه بحساب می آید.

سه شنبه 23 دی هم خودم به همراه کاروان رییس جمهور برای دیدار با مردم شریف بوشهر عازم آن منطقه شدم و پس از دیدار مردمی در استادیوم، از کاروان جدا و برای بازدید از اقدامات محیط زیستی فاز ١۵ پارس جنوبی به آنجا رفتم. از مدت ها قبل گزارش های متعددی را در این مورد داشتم و در محل نیز مسئولین نفتی از اقدامات ١٧ ماه اخیر گزارش دادند. به نظر می رسد در دولت یازدهم پس از سال ها رکود و بی برنامه گی، تحرک خوبی برای تولید گاز طبیعی مورد نیاز کشور و کاهش مخاطرات زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا در شرف وقوع است. 
در عسلویه هم توانستم با مردم، نمایندگان تشکل های مدنی و مسئولین دیدار و گفت و گو کنم و در مورد مشکلات و اقدامات صورت گرفته صحبت کنیم. 

در بازگشت با هلیکوپتر فرصتی شد تا بازدیدی هوایی از مناطق بی نظیر خلیج فارس داشته باشم و چند عکس بگیرم. این عکس منطقه حفاظت شده مُند شامل ارتفاعات، رودخانه مُند و جزیره ای است که خانه میلیون ها پرنده مهاجر در دوران خاصی از سال است.

No comments:

Post a Comment