Wednesday, May 19, 2010

ماجرای برنج های وارداتی


٢٩ اردیبهشت ۱۳۸٩

آنها که اهل پلو و چلو هستند با دقت بیشتری بخوانند. حالا دیگر فقط مشکل اضافه وزن نیست، مسئله «بودن یا نبودن» است!
اگر چه هشدارها مال امروز نیست. از چند ماه پیش گفتیم که به حال پلوخورها یک فکری بکنید. این برنج های وارداتی مشکل دارد. بالاخره بعد از چند ماه شک و تردید و تکذیب و غیره معلوم شد که بله!
من البته به عنوان نماینده مردم تهران می توانم در همین حوزه تلاش کنم ولی به عنوان یک هموطن از همه مسئولین می خواهم که هر یک در حوزه خودشان و در سراسر کشور برای عدم توزیع برنج های مسموم وارداتی فکری کنند. اصل ماجرا را از خبری که دیروز در رسانه ها منعکس شد نقل می کنم:
معصومه ابتکار در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت 89) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اثبات آلودگی برخی برنج های وارداتی از هند و پاکستان پس از 8 ماه افزود: مصرف این برنج ها ضرر دارد و باید تدابیری اتخاذ شود تا در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع نشود.
وی با تاکید بر اینکه این نوع برنج ها نباید در سطح شهر تهران تبلیغ شود، گفت: این موضوع پیش از این در موسسه استاندارد محرز شده بود و در مجلس شورای اسلامی هم اثبات شد و باید سعی شود که ما در توزیع این مواد سهیم نباشیم.

ابتکار با اشاره به مکاتبه کمیسیون محیط زیست شورای شهر با شهرداری و رئیس شورای شهر افزود: در این مکاتبه ها درخواست شده است که این برنج ها در سطح شهر تبلیغ نشود.

این مقام مسئول با اشاره به مصوبه شورای شهر درخصوص نظارت سازمان میادین میوه و تره بار برای کنترل بقایای فلزات سنگین در فرآوردهای پروتئینی گفت: براساس این مصوبه شهرداری مسئول سلامت مواد غذایی ارائه شده در این میادین و فروشگاه های شهروند است.

در جلسه دیروز همچنین در مورد گزارش حسابرسی شهرداری تهران که ارایه شد، گفتم: گام های خوبی برای شفاف سازی مالی در شهرداری برداشته شده است ولی هنوز تا وضع قابل قبول فاصله داریم. به خصوص آنکه می بایست در نحوه گزارش دهی تجدید نظر صورت گیرد و در این مورد ‌توانمند سازی شورا در اعمال نظارت بر استقلال ذیحسابان موثر است.
شفاف سازی مالی نه تنها در شهرداری بلکه در دیگر دستگاه ها از جمله دولت وجود ندارد و همچنان حسابرسی مالی سال های 84 تا 82 دارای ابهاماتی است که باید تکلیف آن را روشن کرد.

No comments:

Post a Comment