Sunday, February 19, 2012

اعلامیه ائتلاف اسلامی زنان برای درگذشت مرحوم مریم بهروزی

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت بانوی فداکار و مبارز خانم مریم بهروزی، اگر چه به دنبال بیماری طولانی ایشان بود، ولی ناباورانه از راه رسید.
مریم بهروزی علاوه بر سالیان متمادی مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، در جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش های خستگی ناپذیری را برای بهبود وضعیت زنان از طریق اصلاح قوانین و سیاست ها دنبال کرد. ایشان به ویژه در سال های اخیر به عنوان یک بانوی شاخص اصولگرا برای اصلاح نگرش ها و رفع تبعیض های ناروا نسبت به زنان و پیشبرد وضعیت زنان با همراه کردن بانوانی دیگر از این طیف، در کنار بانوان اصلاح طلب نسبت به تشکیل «ائتلاف اسلامی زنان» مبادرت ورزید. این اقدام ضمن گسترش همفکری، تعمیق همدلی و ایجاد مدلی در جهت تفاهم بین تفکرات مختلف و جناح های سیاسی که با محوریت موضوع زنان انجام گرفت، الگویی برای سیاست ورزی سالم مبتنی بر مردمسالاری دینی و مدیریت در جهت منافع عامه مردم و جامعه زنان محسوب می شود.
مرحوم مریم بهروزی با پای بندی به اصول دینی و شرعی و تکیه بر اجتهاد مستمر، فقه پویا، نگرش نظام مند به مسائل زنان و خردورزی، با وجود کج فهمی ها، تنگ نظری ها و تحجرگرایی های فراوان در عرصه مسایل زنان، همواره برای گسترش جایگاه والای اسلامی زنان و تثبیت نگاهی پیشرو و مترقیانه، صبورانه تلاش های فراوانی به خرج داد.
متاسفانه جامعه سیاسی کشور و نیز جامعه زنان، انسان شریفی را از دست داد که می توانست علاوه بر کم کردن مشکلات زنان و خانواده ها، همدلی را در جامعه افزونی بخشد و به کاهش شکاف ها و فاصله ها و ائتلاف نیروها کمک کند.
با آرزوی علو درجات برای ایشان، «ائتلاف اسلامی زنان» این ضایعه را به همه دوستداران انقلاب اسلامی و بانوان شریف ایران تسلیت می گوید.
                                                                                              ائتلاف اسلامی زنان
سی ام بهمن ماه 1390    

No comments:

Post a Comment