Thursday, October 3, 2013

اقدامی در مجلس، اقدامی در دولت

دکتر ابتکار در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی: رفع مشکلات زیست محیطی کشور در گرو همکاری همه دستگاهها است.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ملاقات و درباره مسایل و مشکلات محیط زیست کشور گفتگو کردند.
ابتکار در دیدار با رییس قوه مقننه، گزارشی از وضعیت و معضلات محیط زیست کشور و بحران های پیش رو ارایه کرده و بر لزوم مقابله هر چه سریع تر با بحران ریزگردها مانند آنچه در خوزستان می گذرد و نیز آلودگی هوای شهرهای بزرگ مانند اراک تاکید کرد. وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آب، رودخانه ها و به ویژه تالاب های کشور خواستار کمک مجلس در تسریع لوایح و طرح های مربوط به محیط زیست شد.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت محیط زیست و ضرورت تدوین قوانین و مقررات موثر و کارآمد با توجه به معضلات و نیز رویکردهای نوین، حمایت خود و مجلس را از راهکارهای منتج به بهبود وضعیت محیط زیست و توجه به آن در روند توسعه اعلام کرد.  
دکتر ابتکار همچنین در نشستی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد که رفع مشکلات زیست محیطی کشور در گرو همکاری همه دستگاهها است.
وی عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و در مورد مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور و برنامه‌های آتی این سازمان با نمایندگان بحث و تبادل نظر کرد.
ابتکار ضمن ارایه گزارشی، بر مشکلات مربوط به آب، آلودگی ها و تنوع زیستی مناطق حفاظت شده تاکید کرده و خواهان بهبود تشکیلات سازمانی و ضرورت حمایت و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست شد. (خبر کامل) 
در جلسه دولت به ریاست دکتر روحانی؛ دولت مصوبه فروش اراضی پارک پردیسان را لغو کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیات دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست دکتر روحانی تشکیل برگزار شد و اعضای دولت مهم‌ترین مسایل روز کشور را مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار دادند.
در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید که مهمترین مصوبات آن لغو مصوبه مربوط به فروش اراضی پارک پردیسان است.
پیش از این، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار توقف مصوبه فروش پارک پردیسان شده بود.
گفتنی است ، پارک طبیعت پردیسان که یکی از بوستان های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی تهران واقع شده و از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آنها به وسیله دو پل برقرار شده‌ است.  (خبر کامل) 

No comments:

Post a Comment