Wednesday, April 24, 2013

انتقاد معصومه ابتکار از مصوبه دولت

ایلنا:‌ رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینكه فرزندان ناسپاسی برای زمین بودیم از مصوبه دولت منبی بر استفاده از معادن مناطق محافظت شده شهر تهران انتقاد كرد و خواستار لغو آن شد.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در جلسه علنی امروز با بیان اینکه روز جهانی زمین پاک امسال به عنوان تغییرات آب و هوایی نامگذاری شده است افزود: باید فرایند گرم شدن زمین را که به طبیعت و دنیا آسیب می‌زند را جدی بگیریم و از خاک و آب حفاظت کنیم.
 وی به قانون جامع پسماند که در مجلس ششم تصویب شد اشاره و با بیان اینکه با وجود اینکه این قانون دیر ابلاغ شد اما دست آوردهای قابل توجهی در شهر‌ها داشته است گفت: عقب ماندگی زیادی در بخش برنامه جامع مدیریت پسماند داریم اما خوشبختانه شهرداری تهران توانسته است با تولید کمپوست از بخش عمده پسماند شهر تهران و دفع بهداشتی این زباله‌ها گام‌های موثری را بردارد.
 وی از افتتاح مرکز پردازش و تصفیه شیرآب کهریزک در کنار نصب زباله سوز ویژه پسماندهای بیمارستانی و تولید برق از زباله‌ها به عنوان دیگر اقدامات مدیریت شهری در بخش پسماند خبر داد و اعلام کرد: متاسفانه هنوز مساله نخاله‌های ساختمانی حل نشده و با کوه بزرگی از این نخاله‌ها در مسیر جاده‌ها همچون آبعلی مواجه هستیم.
 ابتکار با اشاره به اینکه مدیریت شهری تنها به عنوان پیمانکار مسئول جمع آوری زباله‌های بیمارستانی است اعلام کرد: وزارت بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محیط زیست متولی قانونی پسماندهای ویژه هستند.
 وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم دعوت می‌کنم هر روز را روز زمین پاک بنامیم تصریح کرد: فرزندان ناسپاسی برای زمین بودیم چرا شهرهای ما در مدت زمان بارندگی به خاطر کثرت زباله دچار آب گرفتگی می‌شود و یا در طبیعت با صحنه‌های آزاردهنده زباله مواجه می‌شویم. ما با داشتن فرهنگ ایرانی اسلامی باید رفتارمان را تغییر دهیم.
 ابتکار در ادامه به مصوبه دولت در روزهای سال ۹۱ مبنی بر فعالیت معدنی از مناطق حفاظت شده همچون سرخه حصار، خجیر، جاجرود، لواسانات و... خبر داد و گفت: این مناطق میراث تهران هستند و ۸ درصد خاک ایران را به خود اختصاص داده‌اند. ما نباید اجازه دهیم از ذخایر ژنتیکی طبیعی این مکان‌ها استفاده شود. تقاضای من از شورای شهر این است که نگذاریم از این معدن‌ها استفاده شود چرا که به قدر کافی در کشور معدن داریم.
 مهدی چمران با اشاره به وضعیت نخاله‌های ساختمانی اعلام کرد: باید تمهیداتی برای این مساله انجام شود.
 وی درباره پسماندهای بیمارستانی نیز گفت: بیمارستان‌ها اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده‌اند.


No comments:

Post a Comment